В какое время и от Кого установлены каждое из семи церковных таинств?
Таинства Православной Церкви — это не человеческие изобретения, таинства имеют Божественное происхождение, т к все они были установлены Самим Исусом Христом и имеют основания в Священном Писании.
Таинство (др.-греч. μυστήριον — тайна, лат. sacramentum — присяга, обязательство) — священнодействия, в которых под видимым образом сообщается верующим невидимая благодать Божия. Она питает и врачует наше духовное и телесное естество.
В каждом из них сообщается христианину определенная благодать, свойственная данному Таинству. Семь Таинств, через которые сообщаются дарования Святого Духа, соответствуют всем главнейшим потребностям нашей духовной жизни.
ВОПРОС: В какое время и от кого установлены каждое из семи церковных таинств?
ОТВЕТ: В «Малом Катехизисе» находятся следующие вопросо-ответы: Вопрос: «Что есть тайна»? Ответ: «Тайна есть видимая вещь, установлена же есть от Христа»… Вопрос: «Много ли вещей разумеется в тайне»? Ответ: «Четыре: первая вещь, истинная и известная самая вещь, установленная от Христа; вторая- словеса, ими же тайна освящение свое приемлет силою Святаго Духа; третия, от кого тех тайн сподобляется; четвертая- дело тайны». Вопрос: «Много ли есть всех тайн»? Ответ: «По числу даров Святаго Духа седмь»… (Катехиз.Мал., изд.журн. «Старообрядец», лис.18).
Из настоящих вопросо-ответов положительно ясно, что таинства установлены от Самого Христа. И действительно, на каждое из этих таинств мы находим ясные и прямыя свидетельства в св.Писании.
I. «О таинстве крещения». «Аминь, аминь глаголю тебе, аще кто не родится водою и духом, не может вниити в царствие Божие» (Иоанн. Зач.8).- «Шедшее научите вся языки крестящее их во имя Отца и Сына и Св.Духа» (Матф. зач.116)- «Иже веру имать и крестится, спасен будет» (Марк. зач. 71).
II. «О таинстве миропомазания». «Извествуяй же нас с вами во Христа и помазавый нас Бог: иже и запечатле нас, и даде обручение Духа в сердца наша» (Коринф., зач.170).- «И вы помазание имате от Святаго и весте вся… И вы еже помазание приясте от Него, в вас пребывает» (I Иоанн. Посл., зач.71).
III. «О таинстве причащения». «Прием Iсус хлеб и, благословив, преломи, и даяше учеником, и рече: примите и ядите: сие есть Тело Мое. И прием чашу, хвалу воздав, даде им, глаголя: пийте от нея всия: сия бо есть Кровь Моя, новаго завета, яже за многия изливаемая во оставление грехов» (Матф. зач. 108). «Сие творито в мое воспоминание» (Лук. зач.108). – «Аз есмь хлеб животный, иже сшедшый с небесе: аще кто снесть от хлеба сего, жив будет во веки, и хлеб, его же Аз дам, плоть Моя есть, юже Аз дам за живот мира… Аминь, аминь глаголю вам: аще не снесте плоти Сына человеческаго, ни пиете Крови Его, живота не имате в себе. Ядый Мою плоть имать живот вечный, и Аз воскрешу его в последний день. Плоть бо Моя истинно есть брашно, и кровь моя истинно есть пиво. Ядый Мою плоть и пияй Мою кровь, во Мне пребывает и Аз в нем. Яко же посла Мя живый Отец и Аз живу Отца ради, и ядый Мя и той жив будет Мене ради» (Иоанн. зач. 23-24).
IV. «О таинстве покаяния». «По преданию же Иоаннове, прииде Iсус в Галилею, проповедая Евангелие царствия Божия и глаголя, яко исполнися время и приближися царствие Божие: покайтеся и веруйте в Евангелие» (Марк. зач. 2).- «Оттоле начал Iсус проповедати и глаголати: покайтеся, приближи бо ся царство небесное» (Мф. зач. 8).- «Возрадоваша же ся ученицы видевшее Господа… И глагола им: «примите Дух свят: имже отпустите грехи, отпустятся им; и имже держите, держатся» (Иоанн. зач. 65).- «Аминь глаголю вам: елика аще свяжете на земли, будут связана на небеси: и елика аще разрешите на земли, будут разрешена на небеси» (Матф. зач. 76).
V. «О таинстве священства». «И Той дал есть овы убо апостолы, овы же пророки, овы же благовестники, овы же пастыри и учители, к совершению святых, в дело служения, в созидание Тела Христова» (Ефес. зач. 224). «Внимайте убо себе и всему стаду, в нем же вас Дух Святый постави епископы, пасти Церковь Господа Бога» (Деян. зач. 44)
VI. «О таинстве брака» «Iсус же отвещав, рече им: несть ли чли, яко сотворив искони, мужеский пол и женский сотворил. Я есмь? И рече: сего ради оставит человек отца своего и матерь и прилепится к жене своей, и будет оба в плоть едину. Яко же ктому неста два, но плоть едина. Еже убо Бог сочета, человек да не разлучает» (Мф. зач. 78). – «Сего ради оставит человек отца своего и матерь, и прилепится к жене своей, и будет оба в плоть едину. Тайна сия велика есть: аз же глаголю во Христа и церковь» (Ефес., зач. 231).- «Оженившемся завещаю не Аз, но Господь: жене от мужа не разлучатися… И мужу не отпущати» (Коринф., зач. 136). – «Жена привязана есть законом, в елико время живет муж ея: аще же умрет муж ея, свободна есть, за него же хощет, точию о Господе» (Коринф., зач. 139).
VII. «О таинстве елеосвящения». «И призва Iсус обанадесяте, и начат их посылати два два… И изшедше проповедаху да покаются. И бесы многи изгоняху и мазаху маслом многи недужныя и исцелеваху» (Марк. зач. 23).- «Болит ли кто в вас, да призовет попы церковныя, и да молитву сотворят над ним, помазавшее его маслом во имя Господне: и молитва веры спасет болящаго и воздвигнет его Господь» (Иоанн. зач. 57).
Комментарии
Отправить комментарий